Effie 2015 Effie 2015
Effie 2016 Effie 2016

Wybory Żywca

Żywiec, 2014/2015

Rynek piwa w Polsce zaczął się mocno zmieniać w ostatnich latach. Najmocniej odbiło się to na popularnych lagerach, ich sprzedaż zaczęła spadać, jednak równocześnie coraz większe uznanie zaczęły zdobywać piwne specjalności, często produkowane przez mniejsze browary.

Żywiec postanowił wykorzystać ten trend wprowadzając nowe warianty swoich historycznych piw.

Jak wprowadzić na rynek historyczne gatunki i sprawić, aby specjalność premium zaistniała na rynku masowym? Odpowiedzi poszukaliśmy u konsumentów. To oni mieli podjąć decyzję, który z tych produktów pozostanie na rynku.

Kampania przeszła najśmielsze oczekiwania. Podjęto decyzję nie tylko o pozostawieniu wszystkich trzech wariantów, ale postanowiono wprowadzić kolejne.

Kampanii towarzyszył konkurs, w którym konsumenci ponownie decydowali, jaki wariant zostanie uwarzony, ale tym razem poprzez głosowanie na wybranego browarnika. Dodatkowo zwycięski konsument otrzymał 1% zysku ze sprzedaży nowego piwa.

Po zakończeniu kampanii Żywiec stał się liderem kategorii piwnych specjalności w Polsce.