Kreatura 2015 Kreatura 2015
Golden Arrow 2015 Golden Arrow 2015

Szacun dla zawodowców

Miasto Poznań, 2015

Każdego roku absolwenci gimnazjów oraz ich rodzice stają przed dylematem: „Co dalej”? Miasto Poznań postanowiło pomóc w podjęciu tej niezwykle istotnej decyzji poprzez wsparcie szkolnictwa zawodowego kampanią informacyjną.

Jak pokazać poznańskie technika i szkoły zawodowe jako miejsca, gdzie można zdobyć atrakcyjny, poszukiwany na rynku pracy zawód?

Jednym z wyzwań było ocieplenie negatywnego wizerunku profesji nauczanych w szkołach zawodowych oraz technikach. Dobry fach w ręku to często lepsza gwarancja zatrudnienia niż ukończone studia wyższe. Bycie profesjonalistą w zawodzie cieszy się również znaczną estymą.

Założyliśmy, że emocjonalny, a zarazem bezpretensjonalny komunikat ma szansę trafić do młodych ludzi. Jednym z naszych głównych kanałów była targetowana kampania displayowa kierująca ruch na landing page.

Przekaz został wzmocniony outdoorem w okolicy szkół oraz reklamą w prasie. Wykorzystane zostały również kanały social media, w których zorganizowaliśmy konkurs dla szkół. Wzięła w nim udział ponad połowa poznańskich gimnazjów.