Kreatura 2016 Kreatura 2016
Golden Arrow 2016 Golden Arrow 2016

Gorączka złota

Discovery Channel, 2016

Serial dokumentalny opowiadający o losach górników poszukujących złota na Alasce to jeden z przebojów stacji telewizyjnej Discovery Channel. Przy okazji szóstego sezonu „Gorączki Złota” postanowiono wesprzeć znaną już widzom formułę poprzez stworzenie aktywacji, która miała wywołać emocje podobne do tych, które przeżywają bohaterowie programu.

Jak zaangażować widzów, żeby poczuli namiastkę emocji związanych z prawdziwą gorączką złota?

Postanowiliśmy sprawić, by widzowie mogli sami przeżyć to, co ich ulubieni bohaterowie, bez wychodzenia z domu. Przygotowaliśmy konkurs aktywujący, polegający na poszukiwaniu złota na facebookowym profilu Discovery Channel. Do znalezienia było 100 jednogramowych sztabek złota z Mennicy Polskiej.

Sztabki, zamiast głęboko w ziemi, zostały „zakopane” w komentarzach pod postami. Uczestnicy musieli je odnaleźć w odpowiednim momencie, komunikowanym podczas kilku premierowych odcinków „Gorączki Złota”.

Efekt? Cel briefu został przekroczony trzykrotnie, a rozpaleni gorączką złota widzowie kontynuowali oglądanie „Gorączki Złota” przez kolejne 16 tygodni emisji tego programu.

Kampania zdobyła nagrodę główną Kreatura 2016 w kategorii social media oraz wyróżnienie Golden Arrow 2016.